2009. november 1., vasárnap

2.-ik napunk

Reggel elmentem biciklivel a pékségbe, reggelit venni a családnak.Kint reggeliztünk az udvaron, a kiülőben , közben megbeszéltük, hogy körbe biciklizzünk a Kis-Balaton.Az apartmanban volt sok térkép, köztük biciklis is, és azokból választottuk ki az irányt. Az útvonalunk a következő volt:
Arany János utcából kikerekeztünk, majd elfordultunk balra az Ízek útjára, majd le végig a TSZ. úton a Zaláig. Ott dobáltunk Kavicsokat, a feleségem fényképezett, láttunk pár őzikét is, és indultunk tovább a töltés úton Zalavár felé.Találkoztunk több kerékpárossal és horgásszal is, szóval mások is bóklásztak arra felé. Ahogy elértük Zalavárnál a Kis-Balatont, megálltunk kicsit nézelődni. Bementünk a Kis-Balaton Kutatóházba, megnéztük a kiállítást, utána a vár romot, majd a kápolnát. Jól kifáradva ittunk a végén egy kólát, a büfében. Persze a gyerekek kiszúrták a játszóteret hamar, ahol tök jó pofa vizijátszótér van, és locsolták egymást, hülyéskedtek.Mikor megunták kerekeztünk tovább, Zalaszabar felé megnéztük a Zalavári töltést. Mindenhol horgászok voltak, a part mind2 oldalán.Egyszerűen csodálatos ez a táj, a libák futkorásztak az úton,a hattyúk is a parton sétáltak, szuper volt az idő is. Ahogy átértünk a töltésen, rögtön a kereszteződésnél van egy étterem, azt hiszem Kis-Balaton Vendéglő a neve. Nagyon tetszett, és megbeszéltük a feleségemmel, hogy valamikor beugrunk enni oda.

Visszatekertünk a kutatóházhoz, mert onnan indul a biciklis út be a nemzeti parkhoz. Jó aszfaltozott út, lehet rajta menni, és a gyerekeknek sem megterhelő. Csak a látvány nem olyan, a természet eléggé takarva van, de végülis érthető, mert ez egy nemzeti park.Mentünk, mentünk míg elértük a kilátót.
Itt ettünk uzsonnát, körbe néztünk. Mindenki elfáradt, köztük én is a nagy sör hasammal, és kitaláltuk, hogy forduljunk vissza, és menjünk vissza Sármellékre. Persze nem így alakult, mert ahogy mentünk, ráakadtunk egy útra, ahova ki volt rakva egy tábla, hogy belépés csak engedéllyel. Nekünk nem volt engedélyünk de bementünk, és milyen jól tettük!Csoda szép volt, gondolom mért tilos a bemenetel, rengeteg madár, gémek sorban ott sétáltak, az ember nem is gondolná, persze nem zavartuk őket, csak bámészkodtunk. Van ott több elrejtett horgász tanya, csónakok, a parttal szemben láttunk több szigetet is, hihetetlen szép! Nem időzhettünk sokáig, mert kezdett romlani az idő, és bizony ősszel, hamarabb nyukszik a nap. Siettünk, hogy még világosbanérjünk haza.